Новият Lexus ES вдига лукса на още по-високо ниво

Моделът предлага и още повече технологии за комфорта и сигурността на пътниците

lexus es

Lexus

Lexus показа новия ES, който навлиза в своето осмо поколение. Разработката следва концепцията Experience Elegant & Electrified Sedan („Изживейте елегантния и електрифициран седан“), като вдига лукса на още по-високо ниво и предлага повече технологии за комфорта и сигурността.

ES полага началото на нова ера. Тя доразвива подхода на Lexus „да направи лукса личен“, като се адаптира към променящите се ценности на хората. За целта, новият ES е разработен с фокус върху три основни качества – електрификация, интелигентност и диверсификация.

Lexus

Моделът предлага за пръв път много новости за Lexus. Например изцяло електрическо задвижване, новите „Скрити технологии“ със софтуерната платформа Arene, авангардни мултимедийни и асистиращи системи, както и диверсификацията. А тя се изразява в различните способности на колата. ES е както класически седан, така и автомобил с характер, динамика и ефективност.

ES запазва и корените си, като е „оригинален Lexus”, модел, който компанията развива от 1989 г. насам. Тази изграждана с години репутация е продължена и сега. Новият ES е по-голям във всички измерения от своя предшественик, като въвежда и дизайна Clean x Tech с акцент над елегантността.

Lexus

Той увеличава и качеството на материалите и изработката, както и на оборудването и простора, с което се доближава до по-големите модели от F-сегмента. Освен това не пренебрегва динамиката и управляемостта, както в изцяло електрическите, така и в хибридните си версии. Тези качества са отличени в характера Lexus Driving Signature.

Освен явно разпознаваемият нов външен стил, Lexus ES ще приветства пътниците си и с изчистен и луксозен интериор. Премахнати са всякакви детайли, които са сметнати за излишни, за да се постигне семпло, изчистено и  изисквано пространство.

Задната част може да бъде оборудвана със седалки с накланящи се облегалки, както и с опора, подобна на табуретка за седалката зад предния пасажер. Приложени са и нови елементи, например Bamboo Layering за ефект за повърхностно осветление, който се синхронизира с амбиентните светлини.

Lexus

Има и нова аудио система за триизмерна звукова сцена. А мултимедията е завършена от комбинацията от 12,3-инчов дисплей за уредите на водача и 14-инчов мултимедиен дисплей LexusConnect. Сред системите за безопасност е Lexus Safety System+, адаптивен круиз контрол, автоматично спиране, система за установяване на реакция на водача при опасност и др.

Следван е и принципът Tazuna на Lexus за запазването на вниманието на водача. Предните седалки са преработени, за да са по-удобни за дълги пътувания. Комфортът е оптимизиран и с подобряване на шумоизолацията. Нови са и „скритите  технологии“. Това са превключватели под облицовката на таблото и се виждат, само когато автомобилът работи и те светят.

Lexus

От гледна точка на задвижвания ще има три предложения. Първото е ES 300h. Хибридна система с редови 4-цилиндров двигател с 201 к.с. и ще може да се избере във версии с предно или двойно предаване.

Другите две предложения са Lexus ES 350e и 500е. Те са изцяло електрически. Първият е с предно предаване и 224 к.с., а вторият е със задвижване и на четирите колела и 343 к.с. И двата модела използват eAxles мостове, които интегрират блока за управление на мощността и трансмисията. Lexus планира да започне продажбите на новия ES в Европа през пролетта на 2026 г.

Lexus хибриди електрически автомобил автомобили коли